Autoban’ın kurucuları Dezeen Awards jürisinde

/

Aralarında mimar Norman Foster, Daniel Libeskind, tasarımcı Joyce Wang, Daan Roosegaarde, Michael Anastassiades, yazar ve küratör Paola Antonolli gibi önemli isimlerin olduğu jüride pek çok başka dikkat çeken isim de yer alıyor. 2018 yılında “Burning Man Festivali”ndeki tapınağın tasarımcısı olan Arthur Mamou-Mani ve yine 2018’de gerçekleşen 4. İstanbul Tasarım Bienali’nin iki küratöründen birisi olan mimarlık tarihçisi Beatriz Colomina bu isimler arasında.

Seyhan Özdemir ve Sefer Çağlar, 2003 yılında kurdukları -daha sonra Efe Aydar’ın ortak olarak katıldığı- Autoban adı altında gerçekleştirdikleri, mimari, iç mimari ve ürün tasarımı alanlarındaki proje ve ürünlerle uluslararası tasarım ve mimarlık camiasının bildiği, yakından takip ettiği bir ekip. Dünyanın pek çok farklı ülkesinde projelerini hayata geçiren ekibin en bilinen işleri ağırlıklı olarak ulaşım, hotel, restoran ve eğlence sektörlerini kapsıyor. Londra’da da pek çok mekan tasarımı gerçekleştirmiş olmalarından ötürü, bu kentte yerleşik olan uluslararası tasarım / mimarlık haber ve yayıncılık platformu Dezeen’in hem radarına aldığı, hem de tasarımları üzerinden deneyimlediği stüdyolar arasında olduklarını düşünmek yanlış olmaz.

Seyhan Özdemir ve Sefer Çağlar’ın Autoban olarak uzun yıllardır hemen hemen her kıtada gerçekleştirdikleri projelerden en güncel olanları arasında, Kuzey Maldivler, Muravandhoo Adası’ndaki “Joali” projesi ile, Manchester borsa binasından dönüştürülen, “The Stock Exchange Hotel” sayılabilir.

İlginizi çekebilir:  Sotheby's'den Hip-Hop Müzayedesi

Autoban ayrıca, 2014 yılında ilki kez düzenlenen Londra Tasarım Bienali’nde yer alan “Wish Machine / Dilek Makinası” projeleri ile de etkinliği takip edenlerin ilgisini bir hayli çekmişti. Somerset House’da gerçekleşen ve çeşitli pavyonlardaki ülke temsiliyetlerinden oluşan bienal sergisinde, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından koordinasyonu gerçekleşen Türkiye sergisinde yer alan “Wish Machine / Dilek Makinası” pnömatik tüplerin birleşiminden meydana gelmiş altıgen bir enstalasyondan oluşuyordu. “Ütopya” başlığını taşıyan Bienal kapsamındaki, deneyim odaklı bu yerleştirme, tarihi, sosyal ve kültürel bir gelenek olan dilek ağacı referansını, hayli yenilikçi bir tasarım ve uygulama ile geleceğe taşıdı. Ve bienal süresince binlerce ziyaretçi tüplerin içine yerleştirdikleri dileklerini makinayı kullanarak gönderdiler.

Seyhan Özdemir ve Sefer Çağlar’ın, kendileri ile birlikte 24 isimle bir araya geldiği jüri üyelerinin seçimleriyle belirlenecek olan 2020 Dezeen Awards geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi; mimari, iç mimari ve tasarım kategorilerini kapsıyor. Her bir başlık için 12’şer alt kategorinin olduğu ödüllerde ayrıca, yine mimari, iç mimari ve tasarım alanlarında “en iyi stüdyo” ve “gelişmekte olan en iyi stüdyo” bölümleri de var. 4 Şubat tarihinde açılan başvurular için son gün 2 Haziran.

Dezeen Awards 2020 kategorileri ve jüri detayları için:

https://www.dezeen.com/2020/01/28/dezeen-awards-2020-new-categories/

https://www.dezeen.com/2020/02/05/norman-foster-paola-antonelli-dezeen-awards-2020-judges/

Previous Story

Gezi Davasında Savcılık Esas Hakkındaki Görüşünü Açıkladı

Next Story

Mehmet Güleryüz 70 Yılın Ardından Saint Benoit’da

0 0,00
02_ArtDog_CD_Logo_RGB_Black

BÜLTEN

Türkiye ve dünyadan haftalık kültür-sanat haberleri, inceleme yazıları, sergiler ve etkinlikleri takip et.

Bülten aboneliğinde ArtDog Istanbul’un gizlilik sözleşmesini kabul etmiş olursunuz.